جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت
جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت

مدیرکل یونسکو پس از ۱۰ سال به ایران سفر کرد



ایرینا بوکووا، مدیرکل سازمان علمی فرهنگی ملل متحد (یونسکو) برای یک سفر رسمی ۵ روزه وارد ایران شده است. این اولین سفر مدیرکل یونسکو به ایران در ۱۰ سال گذشته است که به دعوت وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری ایران انجام می شود. 

 

خانم بوکووا روز شنبه ۶ اردیبهشت، ۲۶ آوریل در اولین روز از سفرش به ایران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در تهران دیدار کرده است. این ملاقات در حاشیه نمایشگاه "نقشه های ثبت تاریخی ایران در برنامه حافظه جهانی یونسکو" و نمایشگاه منتخب نقشه های قدیمی در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه انجام شده است.



در جریان این مراسم آقای ظریف "اطلس خلیج فارس ایران" را به ایرینا بوکووا مدیرکل یونسکو اهدا کرد. خانم بوکووا هم گواهینامه ثبت نقشه های ایرانی در فهرست حافظه جهانی یونسکو را به نمایندگی از این سازمان به وزیر امور خارجه ایران تقدیم کرده است. آقای ظریف پاییز سال گذشته، در جریان سفر به پاریس، با مدیرکل یونسکو دیدار و قطعه فرش نفیسی از سوی ایران به این سازمان اهدا کرده بود.



قرار است خانم بوکووا پس از دیدار با مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، به استان‌های اصفهان، فارس و کرمان هم سفر کند و در جریان برنامه میراث جهانی این شهرها از جمله ارگ بم، میدان نقش جهان و مسجد شیخ لطف الله و تخت جمشید نیز قرار گیرد.



فارغ از اینکه چرا در ده سال اخیر چنین سفرهایی صورت نگرفته بوده و چرا ما در تعامل با یونسکو انقدر ضعیف عمل کرده ایم که میراث فرهنگی مار ا کشورهای همسایه به تاراج می برند، امیدواریم که این سفر نتایج مثبتی برای کشور باستانی و پر از جاذبه های تاریخی ما داشته باشد و این تعامل روز به روز بیشتر شود. به امید روزیکه ما نیز بتوانیم در زمره کشورهای توریستی دنیا قرار بگیریم و این صنعت پر درامد باعث شکوفایی اقتصاد ما نیز باشد.



روزگاری می گفتند: "قدیمیها کاشتند ما خوردیم، ما بکاریم آیندگان بخورند."

اما گویا ما امروز نه اینکه برای آیندگان چیزی نمی کاریم، هر آنچه قدیمیها هم کاشته اند به جای برداشت، نابود می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد