جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت
جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت

مدیتیشن از کوچک شدن مغز جلوگیری میکند


محققان علوم پزشکی اعلام کردند کسانی که از روش های درمانی همچون مدیتیشن، دعا و آرامش روان برای کنترل شرایط روحی و روانی خود بهره می برند کمتر از دیگران به بیماری های مرتبط با کوچک شدن مغز مبتلا می شوند.  
دانشمندان می گویند این افراد کمتر از دیگران، دچار کاهش حجم مغز می شوند و به همین دلیل احتمال ابتلای آنان به بیماری های مرتبط با کم شدن حجم مغز، کمتر است.

بر اساس مقاله محققان که در شماره اخیر نشریه روان شناسی پیشرو منتشر شد، کسانی که به طور متوسط 20 سال به مدیتیشن پرداخته اند، حجم مغز به مراتب بزرگ تری نسبت به دیگر همسالان خود دارند. محققان احتمال می دهند این افراد، کمتر از دیگران به بیماری هایی همچون آلزایمر مبتلا خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ‌با بالا رفتن سن و پیر شدن سلول ها، ترشح ماده شیمیایی سروتونین کاهش می یابد، بدین ترتیب ارتباط بین سلولی و انتقال اطلاعات دچار مشکل می شود.

این مشکل بیشتر از همه در بخش حافظه و خاطرات خود را نشان می دهد.

خاطره ها ترکیبی هستند از یادآوری دیده ها و شنیده ها و احساسات که براى یاداوری آن ها مغز نیاز به برقراری یک ارتباط پیچیده سلولی بین همه بخش ها دارد.

به همین علت با بالا رفتن سن و کم شدن ترشح سروتونین در مغز، خاطره ها کمرنگ یا فراموش می شوند.

آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را فراموش می کند.

بیماری آلزایمر متاسفانه درمانی ندارد اما می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

منبع: سایت معصومیان
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد