جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت
جستجوکده

جستجوکده

دستاورد جستجوی پرسشهای من از دنیای اینترنت

برای بچه های کوچک، برادر بزرگتر بهتر است یا خواهر بزرگتر؟!


وقتی خانم خانه بیرون از خانه نیز شاغل باشد، یکی از بهترین راه حل ها استفاده از فرزندان بزرگتر برای رسیدگی به فرزندان کوچکتر است و به خوبی هم کار می کند. 

 بعضی از خانمها احساس می کنند که اگر فرزند بزرگترشان دختر باشد بدین لحاظ کار راحت تری دارند و دخترها ذاتاً پرستاران بهتری برای فرزندان کوچکتر هستند. برای بسیاری از آنها این ایده که پسران نیز در واقع می توانند به رشد و بزرگ شدن برادر کوچک خود کمک کنند، به طور سنتی مردود فرض می شود.

این مدل تفکر مخصوصاً برای زنانی که فرزندان بزرگتر خانواده بوده اند بیشتر قابل درک است، زیرا در طول بچگی بارها برای کمک و مراقبت از فرزندان کوچکتر فرا خوانده شده اند. بنابراین در خانواده های سنتی تر که هنوز بیش از یک فرزند طلب می کنند، داشتن فرزند اول دختر، حداقل برای مادر خانواده یک خوش شانسی محسوب می شود.

نکته دیگری که در این باب قابل ذکر است این است که معمولاً کودکان دختر، این مساله را دوست ندارند و اینکه برای مراقبت و کمک به فرزندان کوچکتر فرا خوانده شوند، چندان برایشان خوشایند نیست. البته چندان هم عجیب نیست که اینگونه باشد، زیرا حتی در مورد دخترانی که تنبل هم نیستند، آنها احساس می کنند که این کار وظیفه آنها نیست و باید به آنها اجازه داده شود که به دنبال بازی و استعدادهای خودشان باشند، لذا حتی در صورت کمک کردن ظاهریشان، چندان با دقت عمل و مسئولانه کار نمی کنند.

ماوراء این حرفها واقعیت چیز دیگری است و آن هم این است که علی رغم اینکه در خیلی از موارد دخترها پرستاران بهتری هستند، اما این جنسیت آنها نیست که کیفیت و دقت نگهداری آنها را تعیین می کند، بلکه شخصیت و خلق و خوی آنهاست و چه بسا در بسیاری موارد برادر بزرگتر این کار را بهتر انجام می دهند. برخی مواقع برادر بزرگتر بسیار مهربان و دوست داشتنی تر بوده و دائماً دور و بر بچه های کوچکتر می چرخد و از مراقبت از آنها لذت می برد.

نگهداری از کودکان در واقع می تواند صرفاً یک مهارت نبوده و در حیطه علایق همانند ورزش و موسیقی طبقه بندی شود. بعضی ها علاقه مند هستند، بعضی ها هم نیستند و برخی حتی انگیزه دارند تا این کار را در ازای دریافت پاداش انجام دهند که البته اشکالی هم ندارد. اما نکته ای که مهم است این است که به پسران نیز همان فرصت را بدهید که به دختران می دهید.

یک روز همین برادر بزرگتر نیز پدر خواهد شد و شاید بچه های خود را داشته باشند. اگر آنها الان این مشارکت ها را انجام دهند و به آنها امکان مراقبت از بچه های کوچکتر داده شود، فراتر از پرستار بچه، پدران خوبی نیز خواهند شد.

به نظر می رسد که پسران کوچک نیز اگر چنین پدرانی داشته باشند، در راه آنها قدم خواهند گذاشت و برای خودشان روزی پدران موفقی خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد